Skolavslutning / La fête de fin d'année scolaire


I förrgår så var det den sista dagen i skolan här i Nice. Ja, för vårterminen i alla fall - jag ska nämligen vara kvar och plugga här även i höst. Det känns jätteskojigt. Och svårt. Franska är ett svårt språk, jag är som mr Bean:

Je jour avant hier, c'était la dernière journée à l'école de la semestre! Mais, je resterai aussi l'automne - j'ai de la chance! Mais, c'est difficile, le français. Je suis comme Mr Bean ;

 
 
Jag är glad över att ha "sommarlov" och sätta igång med det ena och det andra, men studentlivet har ju inte direkt varit fy skam;

 
Sara och Jenny!

 
Gulliga Sara. Vi pluggade i Aix förra året också, och jag tycker att hon är så himla bra.



Hehe.


 


Den här bilden är från en snygg pub på Rue Bonaparte, Comptoir electrique eller vad den hette. Jenny & Rebecca skrattade nog åt den löjliga bartendern....

 
... eller åt underbara Olivia.
Tack alla fina klasskompisar ! Nu kör vi sommar i Nice!
Puss


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0