Le lendemain ! Dagen efter musikfesten!

Dagen efter musikfesten blev det lite mera musikfest, men nu i Simiane Collangue! Det är en liten förort mellan Aix och Marseille. Där bodde jag i tre veckor förra året för att passa gitarristens hus när de var i Italien.

Le lendemain apres la fete de la musique on avait un concert à Simiane-Collangue, qui est un petit village entre Marseille et Aix. L'année derniere j'y ai passé 3 semaines pour garder la maison et le chat de José.



Efter att handlat lite kläder på röda korset så strosade jag genom vackra Aix för att ta tåget till Simiane.

Après d'avoir fait des super achats encore un fois à la croix rouge, je me suis balladé par Aix pour prendre le train.
 


Efter tågstrejksgrejer osv var jag ändå inte försenad (!) och vi körde några härliga timmar till med les fingersss cats! Förresten har jag på mig en av de nyinförskaffade klänningarna på den här bilden, som jag köpt för bara 50 cent!

Il y avait de grève, la france la france, mais j'étais pas en retard! On a joué pedant quelques heures, c'était un aprem formidable! Du coup, sur cette photo je porte une de mes robes achetées. Elle me n'a couté que 50 centimes!
 


Grabbarna grus!
Les mecs d'enfeeeer!
 


På omslaget till Claires låt-mapp finns en illustration som en gubbe gjorde när vi körde på gatan i Aix förra året. Blir så glad när jag ser den. Kolla;

L'année dernier un homme a fait ce illustration quand on a joué dans la rue:

 
 


På kvällen hade vi lite skön fest hemma i myshuset med Ca m'swing och musik-jam! Simon, min gulliga vän, drog fram mandolinen. 

On a passé le soir chez la maison de José, Beatrice et Sarah. On a mangé du pizza (Vive Aix-en-Provence!), on a joué, chanté et dansé! Le basiste de Fingers Cats - mon pot Simon, a joué de la mandoline. 
 


Vår fina ljudtekniker, José och simons underbara tjej. Vi åt pizza, skrattade och sjöng och hade det avslappnat och skönt. Sen åkte jag hem med Melu och Jeremie och somnade som en unge i bilen.
Puss! 

On a profité du pizza dans le jardin de José et Beatrice. L'ambience était detendu, cool et tres sympa. Puis, je suis rentré à Aix avec Meluuu et Jeremie! J'ai dormi comme un enfant dans la voiture!
BISOUS ! xxx 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0