La fête de la musique 2014

Hej! I helgen åkte jag till Aix en Provence för att vara med och sjunga med mitt gamla band "Les Finger Cats" på den årliga "La fête de la musique" - musikfesten, vilket är ett stort och härligt evenemang i Frankrike. Alla spelar och sjunger på gatorna och det är inte dåligt påkostat av borgmästaren! Jättekul! 

Salut! J'étais allé à Aix en Provence la semaine dernière. C'est un spectacle magnifique, à moins à Aix. La musique partout et l'ambience est super... Grace à Jean-Marc et Céline (mes anciennes profs de danse la bas) et les Fingers Cats j'ai pu participer dans cette soirée magnifique.
 


Avant la concert! Chrisophe, Simon, Moi, Céline, Arnold et Claire (derriere l'appareil photo; José)
Innan konserten! Nästan alla i bandet. José var bakom kameran!



On a joué et dansé tout la soirée sur la place de la mairie ! 
Vi hade en stor scen helt för oss själva och i flera timmar! Ca m'swing hade plats att dansa precis framför scenen. 
 
 
J'ai chanté !
Jag sjöng, hej å hå!
 
 
 
On a même passé sur la télé un petit peu!!! Cool! J'adore, encore, Aix en Provence. L'ambiance, les gens. Encore un week-end trop sympa avec des super achats sur la croix rouge! (un pantalon et deux robes pour 1 euro 50.) Dans la prochaine poste je vais vous montrer un peu plus de ce week-end! BISOUS! Xxx

Vi var till och med på TV lite granna! Lokal-tv! Coolt! Och Aix alltså, jag kommer inte att sluta att tjata om den staden. Jag tycker så mycket om den. Och kanske är det så att den gör sig ganska bra på distans liksom. Det är så pittoreskt, människorna där är så himla snälla och vänliga mot mig och får Nice med sina underbara bad-dagar att kännas lite småkallt. Jaja, hur som helt åter en underbar helg i Aix med superinköp på röda korset! Två klänningar och en bralla för bara 15 svenska kronor! I nästa inlägg ska jag visa lite mer från denna toppenhelg! PUSSAR!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0