Lustdriven

Jag sitter och tittar på stockholm marathon. Det direktsänds på tv4. SÅ många människor springer - i regnet! Så himla duktiga så att jag blir som irriterad. Jag tänker på min trummis Anders som är därute nånstans. Tänk om jag nån gång skulle ha den enorma självdiciplin som de måste ha. Eller vad annars är deras problem? Hur kan de vara så himla bra? Vad har jag missat?

Jag ska skriva min ALLRA SISTA inlämningsuppgift på lärarutbildningen idag! Tjoho! Sen ska jag hänga med min lillsyrra. Hon sjunger så himla bra, vi sjöng karaoke igår. Och spelade fotboll. Jag älskar att spela fotboll när jag är ungefär lika bra som de andra - i det här fallet mina två småsyrror som är 9 och 13 och så yngsta syrrans polare och pappa. Det var kul. Kulkulkul.

Jag vill alltid ha kul. Och jag blir småsur när jag inte får ha det kul.
Därför skulle jag inte springa ut och springa marathon i det här stockholmska ösregnet idag. Kanske är min bensinen min självdiciplin bara kul-faktorn liksom. Då är ju allt som det ska vara.

Musik:
- I sommar släpps min EP. Sentomsider.
- Jag taggar på olika musikprojekt att genomföra nästa läsår med mina elever.
- Cornelis är så bra
- Snart har världens mysigaste RäserOrkestern spelning igen, denna gång i Gyllene Tider - stämning och på Tylösand! Hej sommar!



Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0