Un chanson sur Sylvain! - En sång om Sylvain.


Hej alla, ni har ju inte fått höra så många av mina franska låtar så jag tänkte att det skulle bli ändring på det nu. Vi börjar med denna sång om Sylvain, liveinspelad på min konsert för en månad sedan. Sylvain finns på riktigt och han tycker om den här låten. Även om det kanske blir lite awkwwuwuard (hur det nu stavas) iblad för att ingen fattar om jag är seriös eller inte. Om man skulle översätta texten till svenska blir det något i stil med (jag kommer tyvärr inte orka rimma just nu);

Den vackraste av oss i människosläktet
Är jag säker på måste vara Sylvain
Han är bra som ett bra bröd (franskt uttyck för superbra)
Han har lite hund, mm! Sylvain (franskt uttryck för välklädd - sickna referenser di har fransmännen!)
Han har sagt att han avskyr mig och att jag inte ska utmana ödet
Men jag ger aldrig upp, jag frågar var och varannan dag om hans hand
Sylvain har angett mig hos polisen - jag ska in i finkan imorrn
Men inte utan Sylvain för att jag har planterat mycket grejer i hans trädgård



Bonsoir â tous. Vous n'avez p-e pas pu entendu mes chansons français, donc voilà - on commence avec cette chanson sur Sylvain. Sylvain existe en realite, et il aime cette chanson. (En Suedois, j'ai explique les paroles un peu. Quand qqn a du chien, ca veut vraiment dire qu'on est bien habillé? Cool..)

Bisous, A + !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0