Våra valpar fyller 8 idag.

Jag och min mamma har fött upp en kull boxervalpar. Idag är det åtta år sedan som jag satt i baksätet på vår bil med en skokartong i famnen. I den, 7 underbara små boxervalpar som vår älskade och jättesaknade Doris varit så duktig och burit på i två månader (facinerande det där, hur olika tid olika arter bär på de sina små). Dessa små hade vi fest med i vår tvåa på söder under två underbara månaders tid. De fick vara ute på hasse alfedssons tomt i vitabergsparken varje dag de sista veckorna. De första dagarna bar vi dit dem 4 i taget, men sedan tog vi min gamla barnvagn. :) Det blev liksom lättare och roligare för dem att slippa bli uppdelade, samt att mamma Doris fick vara med och gå så fint bredvid vagnen och hänga hos Hasse...
Å vilka tider. Men nu, idag, är valparna åtta år alltså... Jättegrattis på er, Toker, Kloker, Butter, Glader, Trötter, Blyger och Prosit. Eller, Olga, Rambo, Floyd, George, Tarkan, Elsa och Emma, som ni ju heter. Puss. Jag blir så ledsen och glad när jag tänker på hur duktig Doris var. Finaste vovven.

Jag saknar så mycket att ha nån att ta hand om när jag är här i Frankrike. Karlar - ca va, men alltså, djur. Finns det nåt bättre än djur? Saknar också att vara på landet och rida på grannens häst Lajf, eller att gå promenader med lill-hästen Rudolf, och såklart saknar jag jättemycket mammas (och min) hund Rut. Det är liksom det som är viktigast i livet ändå. Det är så tråkigt att bara se om sig själv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0