Mr. Capone, Les Boogiemen, et du Crevettes !

 Förra lördagen skulle jag å Mélusine på restaurang och sedan gå å dansa med våra danskompisar! Vi gick på "Al Capone", en nyöppnad restaurang i 30-talsstil där jag har lämnat in en jobbansökan. 



Jag var glad och åt med hjärtans lust, fastän mr Capone siktade på mej med sin pikadoll hela tiden.  Förutom han, fanns där Humphrey Bogart och en massa cool gangster-inredning. Mhaw-mhaw. (förresten är det nog inte han, han borde välle återgivits krallig, vem är det där då?)
 


Efter att ha ätit våra smarriga burgare så posade Mélu snyggt med den här gubben... Nån som vet vem det kan tänkas föreställa? Dålig återgivning av Gene Kelly? Haha... 
 
Sedan åkte vi och dansade lindy hop i en förort med våra danskurskompisar. Jag dansade med min dansfröken Natasha, och vi åt godis samtidigt som vi dansade. Haha. (Under danskvällarna i Aix och i Nice brukar det alltid finnas godis. Haha, sött!)



Sedan blev det söndag och då skulle vi gå på café du palais å ta ett glas å lyssna på the boogiemen!
 


Där träffade vi vår söta danskompis Paul och en annan kille som hette Johan, som jag träffade när jag parkerade min cykel, och satte oss på Cafe au Palais å diggade till the Boogiemen. Vi dansade lite också mellan borden. Det var svårt att fånga dessa två raringar på bild när de for omkring, det här var det bästa jag kunde förmå.
 

Sen sjöng jag en sång eller två med det här svängiga gänget.



Dagen därpå lagade jag en smarrig, gräddig, lök-rätt med räkor till Mélu, för att hon är så gullig och för att hon skulle hjälpa mig lite med mina texter på franska inför min konsert jag ska ha här den 4/4! Pirr pirr! Puss på er!
 
 
Le week-end avant le dernière week-end, j'ai passe plein de bon moments avec Mélu! <3 Samedi on a mangé au le nouvelle resto, "Al Capone"! J'étais heurese, malgré que Al Capone, sans cesser, ait pointé vers moi avec son revolver. (En fait, je ne crois pas que cette statue reprénsente Capone... C'est qui?) Puis on a dansé!

Le lendemain on était au café du palais. On a bu du vin, on a dansé avec notre ami Paul et j'ai chanté. Un soirée tout a fait agreable!

Et le leindemain après cela, j'ai cuisiné à Mélu. Parce que, elle est si mignonne, et elle m'a aidé d'ameliorer mes paroles avant le concert le 4/4! À bientot, bisous!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0