Fantastiska grannar, kommande spelning (!) och pratpratprat!


Imorse var jag med i tv4 och pratade lite kort om mitt initiativ till gruppen "Fantastiska grannar - Bagarmossen". Det var lite konstigt, för det kändes som den grundläggande tanken bakom gruppen kanske missuppfattades lite grann, det nämndes ingenting om att den handlade om grannarna i Bagarmossen, att det handlar om sociala vinster och miljö-dito. Haha, men ganska så gulligt ändå. 
Gruppen handlar om att man skall kunna ta hjälp av varandra - och vara mindre individualistiska. Man kan hjälpa varandra med att låna ut eller ge bort saker och kunskaper.


Här i Nice är det underbart. Det största problemet jag har är att få till mina önskade lockar, typ. Men det har jag kämpat med från och till länge nu, så det är inget nytt...



Idag har de ringt från en pub här som heter Court circuit, och jag ska spela där den 4e april! wohoooo så nervöst! Det är liksom nånting med musiken som tar mig emot nu för tiden, så det känns som en bra chans att daska upp sig själv lite, "tvinga" sig själv att komma igång igen.


En fin grej här i Nice är "Pain Bagnat". En macka med tonfisk, ägg, lök, oliver, grönsaker, vinäger å olja. Mums.

 

 Igår hängde jag med de här fina brudarna, Rebecca och Clara. Vi köpte bagnats och satte oss på stranden och snackade politik medan vi betraktade vågorna. Skönt. Åh, det börjar bli varmt nu! Jag är så glad!




Det var mest bara pratpratprat. Men, det är ju vad det här med bloggar går ut på. Jag läser en del bloggar nu, fler än jag gjort tidigare, men ja, som jag sagt tidigare tycker jag att det här med att blogga kan liknas vid att skryta. Vad handlar det annars om? Mitt kommande inlägg ska dock inte innehålla något skryt, utan bara vara superbra. Jag lovar. Puss på er!

*
Traduction; J'ai crée un groupe sur Facebook pour les voisins où j'habite. C'est mignon, parce que tout le monde dans ce-groupe la sont tres gentils. On peut s'entraider avec des choses différentes. J'ai parlé de ce groupe à la television de Suéde ce matin! Hm, je voudrais bien créer un groupe comme ça ici à Nice...!

Je vais jouer et chanter à un pub ici qui s'appelle "Court Circuit" le 4 avril! Vous etes les bienvenus! Je suis assez nerveuse, je n'ai pas l'esprit en ce moment, avec la musique... Mais ça va! Je suis sûr que il va etre un soirée sympa. 

Je profite de Nice avec mes amis et j'aime beaucoup le pain bagnat! 

Je trouve, generallement, que bloguer est égale à se vanter. Mais la prochain "post" va être super bien et sans les vantardise. Bisous! e
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0