Rios banana bar & le proverbe de la semaine.


Varje onsdag nästan så åker jag till Rios Banan-Bar i Golfe Juan. Där dansar vi och jag försöker att jobba på att förbättra min biljard under tiden då det är west coast swing-dans.

Chaque mercredi (presque) j'essai aller à Golfe Juan avec Melu et tous les autres. Là on daaaanse. Un peu de lindy, un peu de balboa, un peu de west coast mais moi je n'aime pas trop le west coast. Il y a aussi un table à billard, donc j'éspere d'avoir amelioré ma billard avant l'année prochaine!

 
 


 
Mignonne Olivia.


Josof, Jag & Eline.

Veckans ordspråk! // Le proverbe de la semaine:

" Hur man än vänder sig har man ändan bak."
" N'importe à quelle direction tourner, on a toujours les fesses en derrière."

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här alltså... Men ja, det är ju "evidant" liksom - och det är väl det som är grejen. Du kan inte ändra på vissa saker. Men ändå, baken hamnar ju åt olika håll, även om den kommer att förbi på samma plats på kroppen. Jag tycker att det var lite tråkigt ordspråk. Hur tolkar ni det och vad har ni för kommentar? Det vore verkligen kul att få nån kommentar på bloggen ibland, även fast jag märker att det inte verkar finnas så värst mycket att kommentera...

Bon - c'est evident. Tu ne peux pas changer le placement de tes fesses.... hééé. Mais ils peuvent pointer à different directions quand-même. Un proverbe un peu triste, a mon avis. Comment est-ce que vous l'interpretez?


Mysigt! Vi hörs
À +
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0