Världen är full av violer! / Le monde est plein de violettes !

 
 
 
 


Det var en jättegullig kväll igår. Jag spelade låtar som jag skrivit på franska eller översatt till franska på en liten bar i Nice. Det kom folk från skolan - lärare och klasskompisar, det kom grannar, dansvänner och andra fina kompisar.
Ljudet var som det var men det gick okej. Jag måste verkligen fortsätta att jobba på gitarrspelet, munspelandet och koordinationen... Men åh, jag är glad att det är över och att jag gjort min första konsert själv! Toute seule! Inte helt toute seule, jag hade två stycken fina musiker som spelade med mig på två låtar, Greg & Devon. Jag kommer nog att fortsätta att spela med dem om jag har tur!

Pussar och trevlig helg!
 

*
Hier, j'ai donné mon premier concert de mes propres chansons dans un bar à Nice. L'atmosphère était mignonne... Mes profs d'ecole étaient là, mes amis de mon classe étaient là, Mélu etait la La performance - ca va. Je dois continuer travailler ma guitar et tout, mais je suis très contante que c'est fait. Haha.

J'ai aussi avais l'honneur de jouer un peu avec Greg & Devon hier. Haha, ils ont des noms bien cool, greg & devon, rrr! Si j'ai de la chance (et je crois que je l'ai!) je vais continuer jouer un peu avec eux! Moi et Greg allons donner des concerts. Coooool!

Bisous, bonne we!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0