Trånga jeans och tonårspirr

Jag börjar ta mig i kragen och gå igenom saker här hemma nu. Det börjar ju bli dags snart, att sticka iväg. Jag ska flytta till Frankrike i några månader, och sticker den 27e januari. På många sätt känns det helt fantastiskt, men jag kan samtidigt inte låta bli att känna att det är något av en avstickare jag gör. Jag vill ju ha en riktning med allt jag håller på med... Det känns som att jag tar en break, en nystart, ett sidospår. Och på nåt sätt kanske jag tycker att det är fegt. Samtidigt är jag modig som vågar plugga franska där... Jag kan ju inte mycket alltså!

När jag rotade runt hittade jag gamla filmer från gymnasiet. En av dem är den här, från ettan på rytmus. Med ledning av en skön speciell lärare jag hade som hette Maria Johansson satte vi upp en körkonsert med Kent-låtar. Här är den låten som jag sjöng, tihi. Jag minns hur allt kändes då... Pirret, plugget, osäkerheten. Tycker ni att jag låter annorlunda då mot nu? Det är ju nästan 10 år sedan... (!!!)




Kommentarer
Postat av: N

Herregud! Det är ju milsvid skillnad! Du har ju utvecklats nåt enormt musikaliskt under alla de år som jag har fått äran att höra dig sjunga. Det är inspirerande. Puss!

2013-01-23 @ 13:29:51
URL: http://ingenmanniskaareno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0