folkis, wiffe, ellies swing thing och polarpriset

Hej! Hoppas ni mår bra, jag mår super! Aldrig mått så bra kanske. Jag tänker verkligen på vad jag har i musiken och i övrigt och uppskattar det! Jag har i allt skuttande och trallande på rosa moln inte hunnit skriva på ett tag. Men här får ni en maffig uppdatering:

Det känns superfint att ha börjat på folkhögskolan. ALLA är supertrevliga och vi spelar och sjunger varje dag. De tre första veckorna som nu varit tycker jag dock att jag sjungit lite väl mycket, skall fokusera mycket på gitarr det här året tänkte jag. Men! Jag har provat trumpet! Kan spela fem toner. Minst. :) Det vore superball att kunna dra ett solo med swingbandet nån gång... Och jag älskar trumpet. Nästan lika mycket som trombon. Men det finns trumpeter som man får låna i skolan!



Jam efter skolan en augustieftermiddag


Jag var på Guitar Peoples Day på Skeppsholmen i slutet av augusti. En hel del var kul att lyssna på, särskilt Ariadna Abreu Ruiz. Hon fick pris för att hon var bra. Jag tycker hon förtjänade det. Jag gick egentligen dit mest för att se Jojje, och för att hänga lite med min fina vän R. Han ska också börja folkhögskola men en bit bort. Men sen så spelade Wiffe. Roffe Wikström. Jag visste inte att han skulle spela och blev glatt överraskad! Och när han började spela sen - det var fanken den bästa musikliveupplevelse jag varit med om. Det var så starkt och bra, så när Jojje gick på efter Roffe njöt jag inte så värst mycket, och var faktiskt tvungen att gå för att det inte gick att bre på mer på mej liksom! Jag gick i Jojje! Helt otroligt!



Roffe Wikström är bäst live!


Vi spelade på en 50-årsfest med Ellies Swing Thing ute i Nacka. Det var riktigt roligt och gick bra trots att vi inte spelat tillsammans sedan början av april. Nu har jag chansen att jobba igång bandet. Ska ringa ett par ställen imorgon.



Mitt fina swing thing. Ett fint gäng musiker jag lyckats få ihop!


Polarpriset gick finfint! Det var kul också. Jag hade ju peppat länge för att gå på efterfesten på Café opera, och hade tryckt upp lite extra visitkort och så, men på kvällen så kände jag att jag inte hade lust. Jag hade inte sett nån av mina rävar på röda mattan ändå (Robert Broberg, Lemarc, Anders F Rönnblom, Stefan Sundström, Svante Thuresson, Pugh, Mikael Ramel, Ola Magnell - ingen!) så jag somnade på mammas soffa på Söder.





Nu är det sent å jag ska skynda i säng för jag längtar efter att få gå till skolan imorgon :) Glöm inte skeppsholmsdagen på söndag, jag tror att det kommer att bli en jättehärlig dag med båtliv, loppis, konst, hantverk, musik och våfflor! Vi spelar med klassen nere vid kajen vid Slupskjulsvägen. Välkomna mellan 11-17! Kram / e

Kommentarer
Postat av: Mats

Åååååh! Lyllolyllolyllo! Jag visste inte att du hade börjat på Skeppis?! Folkhögskola hörde jag men Skeppis! Världens finaste ställe med finaste lärarna:) Du kommer ha dom bästa 2 åren i ditt liv, that´s for sure!Hälsa från mig och ha de gott!Kram

2011-09-09 @ 01:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0