Nyköping!

I torsdags spelade jag först på en begravning i bromma kyrka. Kyrkor kan vara fina, men den är väldigt fin. Den gamla delen är väldigt gammal och det är häftigt tycker jag.

Jag sjöng "Härlig är jorden" och "Jag ger dig min morgon". Det gällde att vara lite flink med basgången på gitarren med den alltså, men det gick bra.
Sedan for jag iväg till Nyköping (så fint där också!), och spelade på NK-villan med Nyköpings Swing- och Dixieband. Det var jättekul att lyssna så mycket till Hasse Sporre (börjar 1:45), jag har inte lyssnat till så många klarinettister live förutom mister löbel, som liksom är min referens. De har så olika stilar! Sporre är lite struttigare och "högre upp" i allmänhet. Tommy är mer fötterna på jorden, RÅ, så! Haha, de är så bra båda två.

Det var så trevligt på NK-villan, tack till alla som kom och så sköna musiker. Tack för förtroendet, jag är så glad jag får vara med (även om mitt uppsats-betyg fick betala ett pris...) ! Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0