blogg!

tjosan
Hej, jag har ju haft min blogg på elinorwarholm.se men nu får den flytta till en vanlig bloggsida av flera skäl.
Jag bloggar om mitt musikliv & musik mestadels. Jag utövar flera genrer men tycker lite extra mycket om jazz som dixie, swing, gammal svensk musik typ 40, 50-tal, django...
Därför blev jag glad när jag idag lyckades lyssna på först Swing i P1 och sedan Da Capo med mister Anders Eldeman i P4. (Visste ni att han har europas största privata skivsamling? Det är häftigt tycker jag, karln vet verkligen vad han snackar om! Lös melodikrysset vettja. :)
Imorgon ska jag spela gitarr och köra i ett band som jag inte träffat förut. Vi ska bara repjamma lite, men det ska bli spännande... De verkar köra lite proclaimers-stuk. Sättningen är trummor, bas, keys, leadgit. & sång på samma gubbe, kör och kör + kompgit. Som då kanske blir jag om jag håller måttet. Det vore ju roligt i så fall, så får jag en riktig morot att öva. Eller, en riktig pisksnärt kanske man ska säga... :)
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0