Julkonserter i Sofia Kyrka

Jag har varit med på Sofia Kyrkas julkonserter sedan jag var 7 år. Det är länge. Det borde innebära att jag varit med i 17 år. Det har varit 3 julkonserter per år... Det är... 51 konserter. Gånger 2 timmar nästan. Haha... Å ändå tröttnar jag tydligen inte. Trots pärmar i ryggen, applådtack som aldrig ser nåt snygga ut och alldeles för många högtravande låtar. Jag tycker att det kan vara endel sånt, för jag vet att vissa diggar avancerade jullåtar. Men jag tycker att det ska vara enkla vackra julvisor. Konservativ är jag på den här punken men så ska det vara ba. Fortfarande är Epilog ur "en vintersaga" av Lars-Erik Larsson i särklass finast under konserten. Det är en fin orkester de har i Sofia tycker jag. Den borde utnyttjas lite mer under julkonserterna, inte rätt tillfälle att köra en massa a capella. Jag vet jag låter sur men egentligen tycker jag att i det stora hela är julkonserterna bland det bästa jag vet.



Många är med. Barnkörerna sjunger bland annat Somna i ro, mitt barn. Den är så fin. Skriven av Göran Fristorp så klart. Skulle lägga upp en länk från Spotify, men det fanns ingen snygg version...




Pappa och lillsyrran kom och tittade! (Fast det är jag på bilden, lillsyrran håller kameran.)




En ny favorit för i år är Fantasia On Christmas Carols av Vaghuan-Williams (vem det nu är, kan Sarah ha nåt med det att göra? ;). Vi har haft den tidigare år, den är så pampig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0