Stockholms Studentsångare

Alltså, vilken kväll jag hade igår. Jag är helt lyrisk fortfarande och slår vad om att det kommer vara nåt jag lever på ett tag. Jag blev tack vare vår spelning hos Kaj tror jag bjuden på Stockholms Studentsångares vårbal. Jag är inte den som är den, så varför inte? :)
Jag gick såklart på deras konsert innan och som erfaren körsångare ar det en upplevelse att se en kör framträda sådär lustfyllt och fint. Jag har bara sett sofia kyrkas körer framträda och ofta då i samband med våra julkonserter, annars har jag inte hört så mycket körmusik. Men det var himla kul alltså, här är en bild på frackklädda karlar..



Sen blev det bal och grejer. Studentsångarna sjöng fint och det fanns noter, de ligger där framför mig på bordet, så jag hängde med hyggligt jag med.
Några frackbeklädda män ställde sig på knä och sjöng serenader för mig, det var så smickrande att jag höll på att dö.

Zoie Finer hade ett band som spelade framåt småtimmarna och jag kände igen saxofonisten erik väl, vi har spelat tillsammans med Tommy några gånger.

Det var en helt fantastisk kväll som jag sällan ska glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0