Södermalm, Nyköping och en stad ovan molnen



Hej! Idag har jag sjungit på en begravning. Jag sjöng den helt fantastiska "Södermalm" av Thore Swanderud och psalmen om en stad ovan molnen. Jag hade gjort om texten lite på Södermalm, och jag kände inte den anhöriga, men det träffade så rätt! Kul! Organisten var en burdus karl som visste hur saker å ting skulle vara - ändå fällde han en tår när jag sjöng. Han visste endel om spårvagnar också vilket var spännande.

Sedan bar det av till ett gig med Nyköping Dixie Tigers i NK-villan i Nyköping. Det kom inte så många men var mysigt ändå. Det blev ett par julsånger, lussekatter, dåliga skämt och jag fick se ett nytt ansikte - en basist som tydligen är lärare till en musikerna i RäserOrkestern. (Vi spelar med R-O i övermorgon och det ska bli guld. Vi ska testa ljus som vi köpt in från danmark.)

På spelningen i Nyköping fick jag en kommentar som gjorde mig glad. När man blir riktigt glad är det lätt att känna att det är en förändring i luften! Som med den här fantastiska vintern... kan jag inte få säga det? Hur ofta är det vi får sån riktig vinter så tidigt? Vitt, fint å romantiskt, det är lätt att tralla på den här som jag sjöng i Nyköping;

Gone away is the blue bird
Here to stay is a new bird
He sings a love song as we go along
Walking in a winter wonderland

Jag hann inte få iväg några fakturor idag heller - jag börjar nog likna min kära mor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0