En helg i Montpellier / Un week-end à Montpellier



 
I fredags lämnade jag kvar det här sköna glassätande gänget av klasskompisar i Nice...

 


... för att samåka med några andra sköningar till Montpellier. (Det finns en sida på nätet, covoiturage.fr, som är jättebra. Jag använde mig av den jättemycket förra året, synd att det inte finns något lika utvecklat i Sverige) Jag åkte dit för att vara med på ett swingdans-läger som heter Xpress your swing. Jag var där förra året också, och det är en jättefin atmosfär! Jag ville också gärna träffa mina vänner från Aix-en-Provence. Det gjorde jag och vi var väldigt tjejiga och fixade oss innan dansen såhär;

 

Lägret var grymt bra i år - jag hade fantastiska danser på fredagen, och lektionerna på lördagen och söndagen var fina också, även om jag kanske känner lite att jag tröttnat på att gå lindy hop-kurser på nåt sätt... Men jag tog kurser i boogie woogie också, och det var riktigt kul alltså! Men det roligaste är ju att dansa på kvällarna. Tycker jag. Jag fick sjunga med underbara Swingjammerz i lördags också. Och jag fick sova hos en av grabbarna i bandet hela helgen - alla är så himla gästvänliga här! 

 

Sedan på söndagskvällen så var det skönt häng på brasseriet "Chez Felix". Jag var där några gånger förra året också, och det är så mysigt för det är både dansare och icke-dansare som hänger där och det är trångt och så var det ju så bra musik - Swingjammerz, swingjammerz, swingjammerz.
 
 


Och så staden Montpellier. Vad är det egentligen med den som är så himla fint och läckert? Jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Förutom att jag mycket väl kan sätta fingret på att det finns personer där som är underbara. Å särskilt en! Men det blir inget med det antar jag. Men jag är hjärteglad ändå.



 
Traduction; J'ai eu un super week-end à Montpellier. J'ai dansé, j'ai chanté et j'ai profité de la ville et de la vie... J'ai rencontré mes amis de Aix, et j'ai resté chez mon Montpelliérain preferée tout le we. :) C'est qqc avec cette ville - je la trouve vraiment magnifique.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0