Radiovanor



Det här är min radio som jag brukar lyssna på. Jag älskar melodikrysset... Jorå, nu ska kärringen fram igen. Jag är en liten kärring. Det är fint, tycker jag. Fint som snus. Kokkaffe och melodikrus, det är livet på en pinne det. I lördags tyckte jag att det var rätt så svårt. Men nog gick det an tillslut.
Jag lyssnar inte så mycket som jag skulle vilja på min radio. Nu för tiden är det mest franska podcasts som gäller... Men när jag gör det, då är det förutom melodikrysset Da Capo som går ner. Mums! Så mycket bra musik han spelar, Eldeman. Det är mycket gamla schlagers från 30- och 40-talen men också evergreens och grejer. Mycket gammal svängig jazz. Han presenterar skivbolagen också, det gillar jag. Det blir mycket "Sonora" och "Husbondens Röst" (His masters voice). Det sänds på söndagskvällar klockan 21. (Eller på lördagar klockan 06...) Åh, tänk om jag nån gång kunde få liv i en gammal grammofon. Då skulle jag förära mitt kärringliv med stenkakor varje dag.
Andra bra radioprogram:
Kalejdoskop, så himla kul och varierat! Jag blir överraskad och ganska glad hela tiden.
Klingan, de spelar skön världsmusik.
Jazzarkivet, sänds sällan, men här spelas mycket god musik! Sista programmet ligger bara uppe i några dagar till, så passa på om ni har tid mellan jullåtarna å -stöket att lyssna på Seymour Österwalls Orkester på Nalen 1946.

God jul och kram på er!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHA!!! "Förära mitt kärringliv med stenkakor", du är min bästa poet!!! <3 <3 <3

2012-12-26 @ 13:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0