Bloggen igång igen!

Hej! Jag har inte skrivit på väldigt länge i den här bloggen, men det tänkte jag att det skulle bli ändring på nu. Detta är alltså en blogg som handlar om musik - min syn på musik. Musik alltså, vilken grej. Den kan ta kol på en.... men för det mesta kan den ta hand om en, passionera, engagera och vara fin! Sedan sist har det hänt en del. Det största är väl att vi var på håååret att komma med i melodifestivalen med en låt som min vapendragare kevin skrivit och producerat. Av ca 650 bidrag kom vi på andra plats i allmänhetens tävling, men det var bara 1a-platsen som fick vara med. Jag skulle säkert inte fått framföra den i TV utan de hade väl valt nån riktig artist, men det var sjukt bra jobbat av kevin och alla andra runt produktionen.
RäserOrkestern har lirat lite i Boden bland annat, Ellies Swing Thing har haft ett par bröllop- och företagsspelningar. Men det har varit en lugn höst, jag har haft mycket plugg att göra på musikhögskolan.


Här kommer lite bilder från lite från tiden som varit


En underbar helg i Vålådalen, Jämtland, med RäserOrkestern på bröllops- och midsommarspelning.


Bröllopsspelning med Ellies Swing Thing i Sveriges största svit tror jag att det var... Helt otroligt stor, på Scandic Infra City. Jag försökte få reda på vad den kostade att hyra, men fick inget svar. Det syntes väl att jag inte hade råd att hyra den kanske.. :)


Gusten värmer upp inför en av sommarens Millionrunners-spelningar, här i Smålandstrakten på hemmafest.



RäserOrkestern flyger till gig första gången. Boden här kommer vi!


Min bästa vän snoran (Doris) och jag har varit på mysiga skogspromenader hela hösten :)

Fortsätt gärna ha kollen här och skriv gärna kommentarer om saker som kan förbättra bloggen eller ge annan konstruktiv kritik till mig! Är det nåt särskilt ni vill läsa om? Om ni istället för musikgrejer vill läsa om världsviktiga frågor i fint format, kolla in Ninas blogg Ingen människa är en ö. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback