snart dags för schlagertjofräset

Jag är ingen stor anhängare av melodifestivalen sedan sisådär åtta år tillbaka. Innan dess tyckte jag att det var en skitkul grej att veta vem som vunnit vilket år både nationellt och internationellt, vad de hade för kläder och vilka som förlorat förstås. Forbes med sitt bidrag "Beatles" -77 till exempel som fick så mycket skit för att vara fjäskiga tyckte jag var jätteroliga och hade en ganska svängig låt. Haha, nu tycker jag att det är lite humor. "Farfars far, kan ge svar, vem dom var. Jeah, jeah jeah." Och DÅ! Då var det ju riktiga instrument, orkester och grejer! Man sjöng på sitt hemspråk och musiken var i fokus... Jajaja.. Andra schlagerfavvisar ska jag lägga upp här sen.
Måste dela med mig av ett av fjolårets toppminnen; på en 50-årsferre i somras blev vi i RäserOrkestern ombedda att kompa Tomas Lewings bidrag "Tjuvarnas Natt". Det var sjukt kul. Låten är helt surrealistisk tycker jag. Jätterolig. Hahaha. "Sitt gröna ljus!"






Och här ser ni oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0