snart har vecka 16 tagit slut

Ja...
i ett ganska vårglatt tillstånd (men med ångest över allt som inte gjorts som borde gjorts) har det varit körrepetition, begravningssång, sång på jazzrestaurang louis och körkonsert i veckan.
Vokalklangen, eller vad är det nu igen för begrepp som används för det där när kören har samma uttal på vokalerna...? Jag har börjat tänka på det mer och mer. Bolla, vår duktiga körfröken, poängterar det ganska ofta och det spelar så himla stor roll för klangen (särskilt när man är 40 pers och sjunger tvåstämmigt) om man sjunger eeh eller ééé. Körkonserten gick ganska bra. Jag tyckte det var ganska tråkigt bara för det var kanske bara 4,5 korta satser som hela kören var med på. Det var bara en massa solon. Och jag fick inget. Är inte ledsen. Inte alls. Haha. Alla var jättebra.
Begravningen jag sjöng på i veckan var tuff. Så kan jag säga. Jag känner väl inte att man borde gå in på varför såhär på en blogg, känns lite tystnadsplikt-aktigt. Eller en fråga om respekt, kanske man ska säga.
Jag ska lägga upp den kanske ändå, sången som jag sjöng. Kul att de ville ha en Peter LeMarc-låt. Han är ju som sagt min nya stjärna, som börjar bli tradig nu...
Undrar när min nya stjärna kommer? Ni vet väl att det finns en brevlåde-funktion på Spotify? Jag använder den ofta, det är så kul att skicka låtar till folk. Men det är ju sällan man får nånting tillbaka tyvärr... Dela musik vetja!
Det var kul att sjunga med Tommy Löbel Swing Band på Louis i torsdags också. Ganska mycket folk och glatt humör på dansgolvet... Fina musiker också var det, och min bästa vän i publiken. Jag tycker så mycket om dig. Jag behövde mest av allt bara vara med dej, så lägligt just nu.
Glad påsk på er alla. Nästa vecka blir det inte så mycket musik. Kanske jag får försöka skriva nåt eget, och så ska jag ge mej fanken på att ordna nån spelning åt mina band...
nu ska jag egga upp mej lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0