Les premieres jours à Nice

När jag kom fram till min nya stad NICE för en vecka sedan mottogs jag av ingen mindre än denna härliga madame! (Eller mademoiselle, men är man pk ska man inte säga mademioselle för att det är nedvärderande. Jag fattar grejen, ändå är det lite skönt att vara mademioselle istället för madame istället måste jag säga). Sara gick i min klass förra året i Aix, å nu går vi samma klass i Nice också - kul! Paraply har liksom varit lite grejen här, det har regnat väldigt mycket på sistone, men det är bra tycker jag!



Jag tycker mycket om den här staden. Efter lite problem med mitt första boende hittade jag en jättefin liten studio som jag nu bor i och vårdar ömt. Jag har träffat jättehärliga nya människor och trivs jättebra. En kväll var vi nere vid stranden efter att jag sjöng med bandet THE BOOGIEMEN på en bar (!)... 



Och mimosan står i blom! Underbart!




Det finns så fina saker att upptäcka. Den här grönsaken till exempel, vilken läckerbit. Undrar vad det är... En sån ska jag äta nån dag. Jag bor ganska precis bredvid marknaden, jag ska försöka att handla så mycket jag kan där.



Igår var vi ute å letade efter inredningsgrejer på loppisar. Jag hittade inte riktigt vad jag söker men ibland får det ta tid och grejerna får nog ta och hitta mig istället, för jag har ansträngt mig löjligt mycket. Här tog vi en paus i gamla stan - Michel åt pizza, Sara fisksoppa och jag (som alltid ska va värst!) åt GRODLÅR! Så himla gott. Det var första gången jag åt det, mjam!




Traduction; Quand je suis arrivée à Nice il y a une semaine, Sara m'attendrait. J'avais un peu de problemes avec la colocation ou je habiterais, mais il ya quelques jours j'ai trouvé un super studio. J'aime Nice beaucoup, et j'ai renconré des gens super sympa ici. Et j'ai chanté au bar avec une groupe qui jouait le jazz!
Les dernières jours j'ai cherché des choses pour mon studio, et j'ai mangé des cuisses de grenouilles!!! C'était très bon ça! La vie est trop belle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0