Midsommarhelgen - jazz, skansen och nya vänner

Hej! Hoppas att ni har haft en fin midsommarhelg! 



Min mammas fina vovvar Tage och Rut önskade glad midsommar i hennes blomsteraffär.



Jag spelade med Ellies Swing Thing på Norrport. Här ett trevligt inhopp av washboard-Monkan.
 


Vi hade även mysiga vikarier! Jörgen Sunshine på gitarr och Agge på bas! Och Anders och M var stadiga och bra som vanligt. 

 
På midsommar tog jag och Sara båten över till Djurgården. Vi skålade i Nils Oscar!



Vi dansade kring midsommarstången, som ni ser var jag i vanlig ordning hetsigast och peppigast av alla. Jag älskar midsommar!



De här trevliga brassarna träffade vi vid midsommarstången. Sen gick vi på restaurang och smygskålade i öl och band midsommarkransar. Sara fick dålig dyr mat, min var kall, så jag frågade om de kunde värma den och då sa de att jag kunde få en ny. Då frågade jag om min kompis kunde få den så kunde jag äta den kalla. Det gick bra. Deeeeal!
 


På restaurangen träffade vi två nya kompisar - Ferdinand och Alfredo! <3
 


Sara mannekängade med sexy moves, mina regnutrustningar och sin fina krans.

 


Vi dansade polska, schottis, hambo, vals och sånt där till delar av det gamla Skägglandslaget! Jag blev nån slags lekledare där och "lärde" turisterna folkdans-skills. Sedan gick vi till Galejan (SÅ fint! Äkta folkets park-känsla) en snabbis för att sedan ta färjan tillbaka. Vi körde Titanic med våra nyvunna vänner i fören på Djurgårdsfärjan. Fjortisarna från Gröna lund typ skrek och kom ut och spelade Celine Dion på deras mobiler.
Sen gick vi hem å sov.

På midsommardagen sjöng jag några låtar på Mosebacke tillsammans med Tommy Löbel Swing Band:

 

Det var mysigt! Ferdinand, Alfredo och några andra från Skansen var där och lyssnade. Vi bestämde att mötas upp senare på kvällen igen.



Jag gick hem till mormor och gjorde varsin räk-aioli-macka till oss!

 
Sedan mötte jag upp dessa sköningar igen! Vi var på kvarnen och sen orkade jag inget mer!

Glad midsommar!


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0