Romantik och morgonstunder med massa göll i mun.

Il y a un traduction en bas du texte...

Förra året utbrast jag, i ett ögonblick som väl inte kan jämföras med vilka andra som helst i livet, "Det här är mitt liv!". Då brast vi ut i skratt, det var så fint allting. Jag var så glad över att få vara där, med honom, att ha min hälsa och att få vara med om allt jag får vara med om...
Även om det inte är precis så varenda dag, så är jag ändå så himla glad för det mesta över att jag liksom över huvudtaget existerar. Och när man är så romantisk som jag är, så går det liksom inte att snåla in på livet på nåt sätt. Att inte ta hand om dagen är otacksamt mot livet självt. Det blir därför svårt att sitta inne och plugga, när Nice och livet liksom ropar på en utanför fönstret. Att spara in några centimes (som i och för sig i det långa loppet blir en hel del massa pengar) är liksom ändå inte värt det, om man kan betala lite extra för att göra rättvisa åt stunden som man blivit given... !

Imorse snoozade jag lite för länge, men sedan blev det en liten joggingtur, droppade in (fast så mycket svettades jag inte!) i en liten bokhandel och fick tag på en bok som vi ska ha i skolan, joggade vidare till boulangeriet för att köpa en baguette. När jag sedan kom hem med baggen i högsta hugg satte jag på kaffe och fixade min kalasfrukost som tid med då och då. Den består i att äta god frulle, att lyssna på radiokanalen france bleu "On cuisine ensemble!" (jag älskar när folk pratar drömskt om mat!) och läsa mina favoritbloggar som ger mig lite skjuts för dagen. 

 
Jag har aldrig kollat in så många bloggar direkt, men nu har jag en period när det finns ganska många som jag tycker är gulliga, även om bloggar ju bara är en massa skryt och prat för det mesta (mig medräknad), vilket kan göra mig ganska trött. Jag brukar läsa Karolines vintage (sedan länge! <3), En blommig tekopp och Underbara Clara (hennes liv alltså... så skulle jag vilja bo å ha't när jag blir stor). Den blogg jag läser helst av allt skriver min bästa vän och den heter Ingen människa är en ö. Hon är dock för viktig för att hinna skriva så ofta. Men när hon skriver... waooouh, så mycket visdom och finheter. Jag är så stolt och glad att ha henne som vän.   Andra bloggar som jag kollar ibland är  Bonjour Vintage, Emmas vintage, Elsa Billgren och DoreDoris.

Nu börjar solen skina här! Idag ska jag plugga, öva inför min lilla konsert, bjuda grannarna på middag och framåt midnatt ta mej ett glas vin med en fransos. Det här är mitt liv! Haha! Mysigt!

Traduction;

Bonjours mes lecteurs françaises, si vous existes...
Quand-même, c'est bon pour moi de faire un traduction. Bah, c'est difficile. Mais on commence, c'est parti! - Dans ce texte je expliquais que je suis un romantique. Ma façon de regarder la vie ne me permettre pas de rejeter des possibilités... Je suis trop contente de d'être en vie, même! Donc, je sens que je dois profiter de la vie tout les temps... De ne pas prendre soin de la journée, est ingrat envers la vie elle-même. Je trouves donc qu'il est difficile de rester à l'intérieur et faire des études, quand Nice me fais l'appel dehors ma fenêtre...
Et, par example, de sauver quelques centimes dans une situation douce (qui en fait devenir beaucoup d'argent dans le long terme ...) n'est pas encore en vaut la peine - si vous avez la possibilité de payer un peu plus, et que cette volonté donne un peu plus de justice à ce petit moment que vous avez reçu par la vie ...!

Dans ce texte, c'était beaucoup de petit points... Mais moi j'adore les points! 

A tout et grosses bises! / eli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0