Finger Cats

 
 
 
 
 

Jag har haft sådan tur att det var just till Aix en Provence som Stockholms Universitet kunde skicka mig i fjol. Där hade jag äran att få sjunga med bandet "Finger Cats" som består av José och Arnold på django-gitarrer och Simon på kontrabas. José och Arnold var grannar för fem år sedan och började då spela tillsammans, senare fick José en ny granne, som råkar vara min danslärare Jean-Marc. Det var han som föreslog att jag skulle sjunga med dem! Och det har jag gjort - vi har nu haft 6 stycken spelningar tror jag, och eventuellt ska jag flyga tillbaka till Frankrike för ytterligare en spelning i september! Äh, jag vet inte, det kanske är för omständigt. Men roligt att det rullar! Ça va liksom!

Det är så mysigt i Frankrike, för att jag tror att familjen är lite viktigare här än hemma. Josés dotter och Arnolds son är med då och då, och alltid Simons mari (till vänster) och deras underbart söta lilla pyre. Jag saknar er men kommer snart å hälar på er igen! Jag tror att vi kommer att ha en spelning i April eller vad det var!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0