Citroner, vänner, glass, skidor och tiramisu.


Hej! Jag är helt dagvill nu så det är ingen idé att försöka hålla ordning på någonting vad gäller dåtid. Passé composé eller imperfekt liksom? Äsch, jag kör bara. Efter min sejour i Montpellier förra helgen var jag mirakulöst på benen och väl i Nice igen för att klara av ännu en icke så krävande vecka i skolan.

 
Sedan fick jag lite besök av denna mystiska figur från Montpellier. Vi dansade å diggade musik, kul! Han kom för ett möte i Nice och eftersom jag fick bo hos honom under danslägret fick han bo hos mig nu. Här ser ni mitt lilla frukostbord i min lilla "studio"!



Sedan tog jag tåget till Menton tillsammans med Lila och Louis, mina danskompisar från Aix-en-Provence. Vi var på citronfestival där och det var jättemysigt!



Louis var cool å förkyld! Han bjöd mig och lila på supergod glass (romrussin och cocos!) som vi åt när vi spatserade på mysiga gator i vackra Menton, som ligger två kilometer från Italienska gränsen.

 
Dagen därpå (man har det ju bra va...) åkte jag å några klasskompisar och Nice-bor till Auron! Det var en helt fantastisk dag i solen med vit sol och gul snö å hej å hå.
 


Olivia, Jenny, Deven, Mathieu & Clara var peppade till tusen och så körde vi järnet hela dagen! 
 

På kvällen blev det mys med soppa och hemlagad Tiramisu som Filippa och Therese i klassen gjort, och en massa diskussioner om djurbeteenden, religion och en massa annat högt och lågt. Mysig helg! Pang på nästa!

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0