Provence, je t'aime.



Hej på er alla fina! Jag håller på här i Aix-en-Provence, alltså. Livet är så fint - jag dansar, sjunger och, hrm, pluggar. Jag dansar på en så himla mysig dansskola som heter "Ça m'Swing". (från Ça me plait - det behagar mig). Vi tränar varje vecka och ibland är det Soirées, alltså socialdans, och då är det inte alls som i Stockholm. Här är det mycket mera charleston och solorutiner, och det bjuds såklart på gâteaus och godsaker. Allt är mycket gulligare här med dansen, även om jag ibland saknar Chicago !

Jag har börjat repetera med ett band som heter "Finger Cats". Vi ska spela på festivalen "I Charleston Aix-en-Provence" i slutet av maj. På den festivalen så ska vi spela in en video, som de redan har gjort i många städer, där vi dansar på gatorna i Aix! Det ska bli så roligt. Ni kan söka på youtube på "I Charleston + valfri stad" till exempel "I Charleston Minsk" eller "I Charleston Nashville"! Den senaste har valt låten "Happy" av C2C, en låt som spelas ofta här och som jag älskar! Halleluja liksom! 

Dans dans dans alltså. Jag ska börja skärpa mig för att bli lite bättre på att dansa, men egentligen spelar det ingen roll - jag älskar att dansa. Ah! Och det är så roligt när man botaniserar bland Charleston-klippen, vilket society det är alltså. Jag kan åka över hela världen och dansa järnet ju om jag vill!



In action på min dansskola! Jag längst till vänster!

En bref: J'aime danser et de vivre à Aix. Je suis excité pour "I Chaleston"et heureux de chanter avec le "Finger Cats". On y va! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0