"Every time I hear a fast walking bass - drives me crazy"

 
Citatet kommer från min kompis Luc. Jag tycker att det är ett fint citat. Vi var på tung jazzkonsert för några dagar sen. Modern jazz alltså (a la Stan Getz 50-tal), det var många år sedan jag var "into it" men det var sjukt najs.
 
Jag har bytt bostad och det känns mycket trevligt. Det är skönt att ha ett stort bord att plugga vid, har jag märkt. Även om små cafébord i provence-solen har sin charm, höhö, får man liksom mera gjort av att ha ett stort bord att sprida ut sig vid. Nu saknas bara lite blomster och en grammofon på bordet ... Men det förra får jag nog spara till ännu bättre tider.
 
 
... som dessa till exempel. Kan man ha bättre tider? :) Jag har fått sjunga också - i en ort i närheten som heter Salon de Provence finns det en jazz-skola som min kompis Luc går på. (Han med rock n'roll-håret i förra inlägget.) Det var där vi njöt av konserten! Där har jag jammat lite, störtskönt alltså! Ska dit igen nästa vecka, men denna helg blire dans och sång i Montpellier med Swingjammerz! Trevlig helg !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0