Sans toi, je suis perdue

Jag ska flytta till Frankrike i några månader och plugga franska! Det ska bli otroligt spännande, jag är jätteglad att jag kom in. För er som inte vet så läser jag till lärare. Jag har läst i ett par år och är till årsskiftet klar med musikdelen som jag läst på ackis. Nu ska jag alltså läsa ett andra ämne, och har valt Franska. Tokigt! Jag som knappt minns nånting från mina grundskole- och gymnasieår. Så det gäller att jobba hårt... Åh, Edit Piaf! Django Reinhardt! Charles Trenet! Mumma! Hoppas att jag kan hitta och smaka ordentligt på musiklivet och swingdans när jag är där nere också, jag lär mig nog franska minst lika bra på en musikbar som på ett bibliotek... Tror jag. Det gäller ju bara att våga strunta i att prata engelska och umgås med fransyskor och fransoser. oh... pirrigt!

Jag har börjat på en jättebra fransk spotify-lista som man kan lyssna på. Sväng sväng. Och här kommer bilder på lite sköningar som jag tycker är jättebra:


Edith Piaf

Charles Trenet

Django Reinhardt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0