fröjda dej det är advent

hej jag har julpyntat med det lilla jag har i min lägenhet idag. Julstämning! Mysigt! På söndag är det första advent och då sjungs det pampigt (och för mig mäktigt eftersom jag varit med sedan jag var 6 år, tröttnar inte på adventssångerna och särskilt inte på Otto Olssons "Advent". Tradition!) i Sofia Kyrka förstås. Efter julkonserterna skall den renoveras i ett helt år tror jag.

Idag har jag varit på en kul och bra slagverkskonsert med efterföljande workshop på musikmuséet. Varje torsdag klockan 18 kan man gå och spela Darbuka (en skön trumma) med Muhammed Rubaie för endast 30 spänn. Vilken grej.

Jag har också repat med några av mina snygga klasskompisar idag. Jag har en lunchkonsert i skolan på tisdag 12.30 som kommer bli jättekul. Kan knappt bärga mig. Har ingen bild på nåt relevant så ni får en gammal video när jag sjunger med Gordon Websters sextett.



kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback