om att bita ihop

kära vänner
jag har fått klagomål för att det inte hänt något på bloggen på ett tag. Jag är inte förvånad över det och hemskt ledsen för den otroliga tomhet ni måste ha upplevt. Jag har hemskt dåligt samvete för att behövt utsätta er för det....

skämt åsido men jag har en ganska tuff period nu i skolan. Det gör att mycket får stå åt sidan. Det är jättetråkigt men det här är en period jag bara måste komma igenom. Bit ihop ba.
Jag har varit väldigt ledsen över att jag inte legat i för att mina band ska vara aktiva nu i den närmaste framtiden - om jag inte är lite på och följer upp ställen och personer jag ska ringa så blir det inte så mycket spelningar. Men jag har bara varit tvungen att bestämma mig för att fullt ut fokusera på skolan nu. Sommarplaneringen är alltså helt på vänt.

men lite musik har det varit på sitone ändå om än inte så mkt;

- på min födelsedag hade jag så roligt, jag var på stockholms eminenta lilla danspalats Chicago och dansade och sjöng. När man fyller år och dansar lindy hop får man den äran att dansa födelsedagsdans - då dansar man i mitten av en publikring och så kommer (i mitt fall då) förare efter förare och byter av varann och dansar med mej. Det känns som i en film. kul kul.
Jag sjöng med Tommy Löbels band också. Låtar som Chicago, My Blue Heaven och Darktown Strutters Ball! (Spotifylänk här) Den sistnämnda är klart en ny favorit. Det är mycket breaks i den låten så att musikerna slutar spela och jag får jamma själv över två takter gång på gång. Bra när sången släpps fram på det sättet tycker jag... :)

- sjöng på en begravning, ganska klassiska begravningssånger. Spelade munspel och gitarr och även lite a capella.

- var på kören för första gången på länge. Vi ska ha konsert i juni igen.


Dansa för att orka göra annat... hahaha.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback