skeppsholmen, chicago och åkersberga - man e väl en berest tjej!

I måndags på sökningen till skeppis gick det bra tycker jag. Jag tappade inte bort texten på George Formby-låten och jag gjorde ett munspelssolo som dög fint. Men i juryn var de mest likgiltiga och drog inte på munnarna alls tycker jag, till min roliga bluestext. Jag tycker den e rolig i alla fall. Haha.


På kvällen hade jag spelning med Tommy Löbels Swingband på Chicagos måndagsklubb. Jag fick dansa lite med pensionärer och sjunga bossanova. Jag blev också bjuckad på årets skämt av en av dessa sjöna pensionärer;
"Elinor. Har du nånting med Skellefteåkraft att göra?"

aha. fattar ni? forsätt läs ni, så kan jag skriva längre ned för er trögare varianter som inte fattade (som jag då)...


Igår hade jag en helt fantastisk spelning, det var så himla roligt som nog aldrig förr tror jag. Vi spelade på Skärgårdsstadsskolan i Åkersberga. Den första spelningen jag hade med RäserOrkestern (som då hette Discovers) var där, 2008. Nu var det 2011, det var röj, det var fräs, det var räser. Jag tror aldrig att vi spelat så lyhört och med sådan musikalisk (jävla faktiskt) intensitet. (Tyvärr var inte Rasmus med för han hade en annan spelning - vi börjar etablera oss nu vavava, sist var inte Kevin med för en audition till ett annat band som han så himla mycket FICK. Jag är så glad att vi är akiva på våra egna håll och att det händer grejer för folk! Mmmh!) Det är fantastiskt också, att se ungdomar hoppa som sjutton till I will survive och killarna sjunger med i "I Kissed A Girl". Jag ser ett gäng härliga frisläppta ungar, jag tror att de mest känner sig coola och jag gillar båda sidorna av det. Det kommer bilder har det lovats från giget. Jag tror att de mest är svettiga, här är ett gulligt kort i väntan på de räsiga korten:




älskliga räser-boys små (minus rasmus)! tillsammans ska vi räsa dom!



Varför jag skulle haft något med Skellefteåkraft att göra - Elinor. EL I NORR. Hahaha. På tal om det gillar jag melodikrysset och taggar inför det imorgon bitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0