Ryan Adams på Cirkus

min fina inneboende E hade den goda smaken att ta med mig till Cirkus för att se Ryan Adams i fredags. Det var en härlig konsert. Nu var jag ju så lyckligt lottad att jag blev bjuden på konserten, men om jag skulle betalat - vilken valuta för pengarna alltså. Karln spelade ju minst 30 låtar, utan klyschigt mellansnack. Bara lugnt och avslappnat. Jag tyckte att det kändes betryggande att publiken applåderade så pass mycket när konserten var så minimalistisk eller vad man ska säga. Less is more. Han spelade gitarr och sjöng fint, spelade munspel ibland. Satt och hade inlevelse och en jävla känsla mest. Det var en fin konsert, och less is more-känslan förstärktes av förbandet, Jesse Malin som mest var skränigt och jobbigt.




Första låten tyckte jag att hans röst var skönt amerikansk men det höll sig inte längre än så. Han skulle hävda sig och vara rolig mellan varje låt och jag köpte det inte. När Ryan började spela var det som värsta lättnaden. Det var så fint.



Om ni vill lyssna på hela låten är det här en Spotifylänk. Om ni vill läsa en mer utförlig recension är det här en länk till GAFFA. Puss!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0