nyckelpigor och grodor

Kära ni.
Imorgon är en mycket viktig dag i mitt liv. Inte bara för att jag ska träffa min bästa vän för sista gången innan hösten och sjunga på måndagsklubben på chicago, också för att jag söker till Skeppsholmens folkhögskola. Som jag velat gå sedan 2008... Om jag kommer in blir det en del problem med att fullgöra min lärarutbildning vilket ju är himla dumt med det får bli en senare nöt att knäcka, nu är det bara fokus som gäller.


Jag har laddat med att jogga och ta en långdusch nu såhär på kvällen. Tidigare idag var jag ute och gick med mamma och doris (vår kära boxer) och då såg jag en nyckelpiga på ett löv på ett träd jag gick förbi. Den hade två prickar, som två år på skeppsholmen liksom... I förrgår är jag ganska säker på att en groda hoppade tvärs över stigen framför mig där jag gick i skogen. Måste de inte velat peppa mig? Kära djuren och naturen, tack tack.


Jag bjuckar på att visa de två låtarna jag ska spela! Jag vet inte riktigt hur de tänker där när de tar in elever, men de är inte riktigt som andra folkisar. Men att jag har grundkunskaper på tre-fyra instrument som jag visar här tror jag för dem väger tyngre än tunga skills på ett instrument, om det inte är typ nåt väldigt udda instrument för sånt gillar de. Det här är alltså bara min teori, jag vet inte riktigt.


Det ser lite religiöst ut med ljusen men så är det inte det är bara en till peppgrej! Heja heja. Min skäggstubbsvän har kommit in på flera folkisar å ska gå på en i dalarna. Jag känner ingen press, det vore kul å komma in men samtidigt vore det kanske skönt att slippa ta ett beslut och fullgöra min högskoleutbildning. Puss på er.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Så underbart Elli!

Du kommer rocka <3

2011-06-06 @ 00:47:20
URL: http://pappersprinsessan.blogg.se/
Postat av: charlotte

haha! undrar vad din hyresgäst tycker om den sista låten ;)

2011-08-10 @ 11:13:06
URL: http://varalesbisk.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0