Himlen är mitt täcke och marken är min säng

Hej! I söndags körde kören i Sofia Kyrka. Det var sommarkonsert och fint. Jag tyckte de låtarna lät bäst då vi stod utspridda i kyrkan, jag hör ju på ett annat sätt då också.
Vi har sjungit lite Ola Gjeilo, han har skrivit fina saker. Vi sjöng en pampig gregoriansk historia... Det finns ett album på spotify som inte är sakralt, nice!






Vi har sjungit med Bolla som körledare i ett år nu. Det känns fint, hon är himla duktig och jag tycker kören står på sig rätt bra, vi har nog blivit lite kaxigare kanske! Efter sommaren blir det till att ladda inför nästa körresa och självfallet inför julen...
Imorgon drar jag till Gotland om allt vill sig väl. Kommer tillbaka till Juli och har ett par spelningar i början av månaden för att sedan åka till landet och dansparadiset Herräng. Och i augusti börjar jag faktiskt på skeppsholmens folkhögskola. :)
Glad sommar  /e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0