mitt kultiurinsiupande på gotland

jag älskar gotland.
jag besökte ulla hau som är ett naturreservat på fårö. Anders F Rönnblom, en av mina stjärnor, har skrivit en låt som jag tycker är en av de bästa han gjort. Den handlar alltså om den fina platsen... Jag önskar att jag också kunde skriva låtexter som handlar om såna fina saker. Jag bara envisas med att skriva texter om två personer. Haha. Jag hittar ingenstans på internet som kan bjuda på den bra låten, men gå till en vanlig skivaffär vet jag å köp en platta av Anders F Rönnblom. Du kanske köper nånting som du aldrig skulle ramlat över annars också, och slipper veta "vad du kanske också gillar" som man får veta om man handlar grejer på internet...



Vi var också på Skrubbs och spelade på hästar men det gick med förlust som vanligt... :) Men vilken kultur man bjöds på! Jag tippade tillsammans med självaste Leif Loket Olsson och fick se ett rock n roll-gäng som sjöng om travbanan men de blev avbrutna flera gånger. Jag undrar vad de fick för gage.




Vi var också och såg en fin konsert i Bara Ödekyrka, tydligen värsta gotländska traditionen. Det var jättefint, en blåskvintett som spelade både taube, beatles och grieg liksom.




Idag har jag repat med ett gäng som ska spela på Kafé Klaver på Torsdag kl 19. Det ska bli jättekul, jag får spela mycket munspel och sjunga dissonans-stämmor (lite intervaller som vi inte är så bortskämda med att höra i populärmusik). Jag gillar också effektiviteten - vi har repat idag och thats it. Vi har aldrig spelat tillsammans förut, kul! Kom å kolla, vem vet hur det kan gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0