gott nytt år, ja! ja!

Så har ett fantastiskt år gått till ända. Mitt musikår kanske man ska säga tog fart först i maj då banden började formas och spelningarna komma. Jag hade 28 organiserade spelningar förra året varav 21 stycken av dessa ordnades av mig själv. Det kanske inte låter så jättemycket men det är det! Jag har inte haft så många spelningar under hela min livslängd, och aldrig förr samordnat någon helt själv. Under det här året har jag alltså dragit igång ett swingband, ett coverband som kom att bli ett riktigt ösigt rockband som skriver egen musik, ett proffsigt coverband som till och med fått ran att spela med Tomas Lewing och ja, ni vet....
Det har liksom rullat på så ordentligt så jag inte fattat hur mycket som egentligen hänt!

Tack för allt kånk, all väntan, alla sena kvällar, all rösttrötthet, alla GRYMMA COVERBANDSSPELNINGAR!
Härlig publikrespons, snygga bandmedlemmar och roliga kvällar... puss alltså
Ellies Swing Thing började puttra och ska börja KOKA 2011 tycker jag.
RäserOrkestern spelade med Tomas Lewing på Edsbergs Slott. Tomas var vän med födelsedagsbarnet.
Min körledare Åsa pensionerades. Om det inte vore för henne skulle jag kanske inte hålla på med musik idag.
Ellies Swing Things premiärspelning på Big Ben på Södermalm.
Swing under stjärnorna på Ryssgården med Jesse!
En av Räserorkesterns sommarspelningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0